به نام خالق مخلوق ... شاید موضوعی که در موردش میخوام بنویسم شامل حال خود من هم باشه.. ولی خوب  بعضی وقتها ادم گناهی رو انجام میده و از اون گناه لذت میبره ولی من از این گناه هر چند اگر به ندرت مرتکب  بشم اصلا خرسند نمیشمو از اون رنج میبرم  و اما موضوع امروز در مورد زشت ترین عمل انسان از نظر من که بزرگ و کوچیک هم نداره هر دو موردش  به یک اندازه زشت  است و اون عمل چیزی نیست به جز... دروغ ..؟!!! یکی از دلیل هایی که میگم این گناه بدترین گناه است اینه که اگه مرتکبش شدی همین جور سلسله وار باید ادامه بدی  درو نهایت برای اثباتش ختم بشی به قسم دروغ خوردن و جالب اینجاست شاید اون لحظه باورت کنند ولی امکان نداره رسوا نشی این رو من خودم تجربه کردم نقطه جالبش اینجاست که بعض مواقع توسط خودت حرف دروغت رو رد میکنی دلیل دیگری که به نظرم دروغ خیلی عمل زشتیه  اینه که با دروغ طرف مقابلت رو بازی میدی و اگر مخاطب شخصی همانند من باشه حاضر هست به خاطر دروغی گه گفتی بهت پشت کنه دلیل دیگری که به نظرم می اد اینه که اگر دروغ بگی تبدیل میشی به چوپان دروغ گو و دیگر اطمینان دیگران رو نمیتونی جلب کنی  و شاید بعضی مواقع باعث بشی که طرف مقابلت دیگه به هیچ فردی اعتماد نکنه و این باعث نابودی او میشه شاید شما هم متوجه شده باشید که افراد دارن دروغ میگن یا نقش بازی می کنن نمیدونم چرا ولی من فکر میکنم ما ادما قدرت اینو نداریم که انچه در درونمون نیست رو جلوه بدیم و اونهایی هم که سعی دارن این عمل رو انجام بدن موفق نمیشن ومانند بازیگری عمل میکنن که نقشش رو به قول معروف طبیعی بازی نمیکنه و مصنوعی اجرا میکنه یکی از دوستان خیلی قشنگ گفت اگه از ادما بپرسی دروغ گفتن رو دوست داری احدی نمیگه اره این حرف رو واقعاادما از ته دلشون میگن  ولی گفت با این وجود نمیدونم این همه دروغ و کلک از کجا می اد ...شاید جواب دوست عزیزم این باشه که ادم های ما خصلت هر چه برای خود می پسندی برای دیگران هم پپسند رو دیگه فراموش کردند نمیدونم چی بگم ولی از دوستانی که خواننده وبلاک من هستند خواهش میکنم نه تنها به من بلکه به هیچ کس دروغ نگید و دعا کنید که من هم مرتکب این گناه زشت نشم در اخر خدا از خودت نیز یاری میخوایم به یاد تو نویسنده: غفوریان